Waar kan ik mijn GLS pakket retourneren?

Wanneer een ontvanger goederen retour wil zenden, kan het pakket, voorzien van een ShopReturn-etiket, naar een GLS Parcel Shop gebracht worden. GLS stuurt het vervolgens retour afzender. De verzender voegt een ShopReturn-etiket bij de zending of e-mailt een link om het etiket online aan te maken.

Waar kan ik een pakket terugsturen?

Laat je klant zelf kiezen waar en wanneer hij zijn retourpakket afgeeft. Met ruim 4000 bemande en onbemande PostNL-punten in Nederland én 800 in België zit er altijd één in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.

Is een pakket retourneren gratis?

Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.

Hoe verzend ik een pakket met GLS?

Verzend via een Parcel Shop

Bedrijven met een kleiner aantal pakketten en particulieren kunnen pakketten via de GLS Parcel Shops versturen. Er zijn meer dan 800 GLS Parcel Shops in Nederland, die in diverse winkels geïntegreerd zijn. Dit betekent dat u gewoon om de hoek een pakket kunt versturen.

Kan ik een pakket laten ophalen door GLS?

Als klant van GLS kun je je pakketten af laten halen, op vaste dagen of eenmalig. GLS brengt €0,67 per pakket in rekening voor het afhalen, waarbij een minimum bedrag van €6,70 wordt gehanteerd. Naast de mogelijkheid tot afhalen kun je je pakketten natuurlijk inleveren bij een van de PakketShops.

Kan je retour pakket meegeven aan bezorger?

Verwacht je een pakketje, maar wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Dat is niet alleen makkelijk, het scheelt je ook nog eens tijd.

Welke winkels gratis retour?

Kleding gratis retourneren

  • Wehkamp.nl. Wehkamp.nl is een warenhuis dat een groot scala aan producten levert. …
  • Asos.com. Asos is een, van origine Britse webshop, die is gespecialiseerd in mode en mode-accessoires voor dames en heren. …
  • Spartoo. …
  • Jeans Centre. …
  • Boohoo. …
  • Only. …
  • Vero Moda. …
  • Garcia.

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel. Let op: Dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt.

Hoe kan ik een pakket op laten halen?

Vraag de haalservice aan. Bel 088 — 868 6868 (ma t/m vrij van 8.00 — 19.00 uur).

Hoe werkt GLS service?

GLS levert pakketten met een binnenlandse bestemming gewoonlijk binnen 24 uur na ontvangst van het pakket op maandag tot en met vrijdag tijdens de normale kantooruren en eventueel op zaterdag indien de verzender deze dienst heeft afgenomen.

Waar moet ik mijn pakket ophalen?

Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.

Legitimatiebewijzen zijn:

  1. een paspoort.
  2. een rijbewijs.
  3. een Europese identiteitskaart.

Kan ik een pakket laten ophalen?

Jazeker! Gewoon even aanvragen via telefoonnummer 088 868 6868 (op maandag t/m vrijdag vóór 17.00 uur).

Hoeveel kost een pakket terugsturen?

Wat kost retourneren? Of je betaalt om je pakket terug te sturen, hangt af van de verzender. Bij sommige verkopers kun je je bestellingen kosteloos retourneren. Is dat niet het geval, dan regel je de retourzending eenvoudig via DHL.

Kan ik in de winkel retourneren?

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Wat kost een retourzending?

De retourzending is gratis. De retourzending is niet gratis. Ofwel moet je een deel van de kosten zelf betalen in het Postkantoor of PostPunt waar je je retourzending afgeeft, ofwel verrekent de oorspronkelijke afzender een kleine retourkost in het bedrag dat hij je terugbetaalt.

Hoe duur zijn retourkosten?

Webwinkel mag geen kosten in rekening brengen voor een retour. De consument heeft juist het recht om producten binnen 14 dagen retour te zenden. Dit moet kosteloos kunnen. Behalve dus potentieel de kosten voor het terugsturen zelf.

Kan je een pakket meegeven aan bezorger?

Verwacht je een pakketje, maar wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Dat is niet alleen makkelijk, het scheelt je ook nog eens tijd.

Kan ik pakket meegeven aan bezorger?

Consumenten die pakketten willen terugsturen naar de afzender kunnen die vanaf nu direct aan de pakketbezorger van PostNL meegegeven. Het pakje direct meegeven aan een bezorger die toch al voor de deur staat, is niet alleen gemakkelijker, maar ook duurzaam, zegt het postbedrijf.

Is GLS hetzelfde als PostNL?

We nemen afscheid van GLS en sluiten ons aan bij de grootste pakketbezorger van ons land: PostNL — waar MyParcel al een aantal jaar een dochteronderneming van is. Deze overstap zat er al een tijd aan te komen en is deels ook aangewakkerd door feedback van onze klanten op de service en communicatie van GLS.

Is GLS service betrouwbaar?

GLS heeft betrouwbaarheid en zekerheid hoog in het vaandel. Meer dan 95 procent van alle pakketten wordt op tijd geleverd en het schade- en verliespercentage is al jaren slechts 0,01 procent. GLS is daarom meer dan een pakketbezorger, maar een partner om op te bouwen.

Wat is een BuurtPunt?

Een BuurtPunt is een particulier die vaak om en rond het huis bezig is en die zich via ons platform beschikbaar stelt om pakketzending aan te nemen, zodat jij niet thuis hoeft te zijn. Een ServicePunt is een lokale ondernemer met een winkel die tevens zich via ons platform beschikbaar stelt voor pakketzending.

Kan je een pakketje naar een PostNL-punt sturen?

Via de app of per mail laten we dit weten. En verzendt iemand een pakket naar je toe? Ook dan kan je ervoor kiezen om het te laten bezorgen bij één van onze PostNL-punten. De verzender kan het pakket online frankeren en kiest daarbij voor het versturen naar een PostNLpunt.

Hoe werkt GLS aflever code?

Op het Niet Thuis Bericht staat een "Niet Thuis Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kan de ontvanger het pakket online volgen, bijvoorbeeld op een smartphone. Het Niet Thuis Bericht is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht.

Hoe werkt een GLS postbode?

GLS bezorgt de pakketten op werkdagen van maandag tot en met vrijdag en in Nederland binnen 24 uur (afhankelijk van de verzender ook op zaterdag). Deze bezorgtijden staan echter niet vast en zijn niet gegarandeerd.

Hoe werkt een afhaalpunt?

Ophalen wanneer jij wil

Je ziet vanzelf alle automaten bij jou in de buurt. Kies de automaat waar je je pakket wilt ophalen. We sturen je een code als het pakket voor je klaarligt. Toets de code in om je pakket uit de automaat te halen.

Adblock
detector