Waar kan ik een klacht indienen over de postbezorging?

Klacht indienen als ontvanger post En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd.

Wat te doen als brief niet aankomt?

Het postbedrijf moet uw klacht in behandeling nemen. U kunt bijvoorbeeld bellen met de klantenservice, een bericht sturen of het contactformulier invullen op de website. Lost het postbedrijf het probleem niet op? Schrijf dan een brief of e-mail naar het postbedrijf.

Waar blijft de post?

Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!

Hoe lang mag post onderweg zijn?

PostNL bezorgt post van dinsdag tot en met zaterdag. Als je vóór de buslichting jouw brief post, dan wordt deze meestal de volgende werkdag bezorgd.

Postbezorging: vijf dagen per week.

Gepost op: Bezorgd vóór 18.00 op:
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag / Zondag in de oranje brievenbus Dinsdag

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Kan ik PostNL aanklagen?

Je kan chatten, bellen, een bericht sturen via Facebook of Twitter of een brief schrijven. Ook kan je kiezen om een reactie te krijgen per e-mail. Je laat je klacht dan achter bij Daan.

Hoeveel procent van de post komt niet aan?

Zie ook. Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt.

Hoe kan ik een klacht indienen bij PostNL?

Je kan chatten, bellen, een bericht sturen via Facebook of Twitter of een brief schrijven. Ook kan je kiezen om een reactie te krijgen per e-mail. Je laat je klacht dan achter bij Daan. Hij zal je om je e-mailadres vragen, zodat een klantenservice collega op je verhaal kan reageren.

Hoe lang doet de post er over?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. De bezorging van overige post verschilt per verzendoptie.

Waarom duurt de post zo lang?

In veel delen van de wereld hebben strenge coronamaatregelen invloed op het vervoer van post en pakketten. Zo wordt post op dit moment vanuit vele bestemmingen met vertraging bezorgd.

Is niet bezorgd betrouwbaar?

Verzending is namelijk voor risico van de verzender. De webshop (de verzender) heeft een overeenkomst met het postbedrijf. Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren.

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Wat zegt de wet over niet ontvangen pakket?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Wie is verantwoordelijk voor de post?

Om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven. De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan.

Hoe stuur je een klacht?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:

  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wanneer u het slachtoffer bent geworden van een misdrijf, dan kunt u het best klacht indienen bij een politiedienst. Dat kan bij de politiedienst van uw eigen gemeente, maar ook in de gemeente waar het misdrijf gepleegd werd. Een politieambtenaar zal uw klacht noteren in een proces-verbaal.

Hoeveel post komt niet aan?

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.

Hoe laat kan ik post verwachten?

Hoe laat wordt mijn brievenbuspost bezorgd?

Gepost op: Bezorgd op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag

Kan ik aangifte doen tegen PostNL?

U kunt geen aangifte doen tegen PostNL. Het is namelijk niet aan u om te bepalen wie uw telefoontoestel heeft ontvreemd. PostNL als bedrijf kan uw telefoon niet ontvreemd hebben, hoogstens zou een medewerker van PostNL daarvan verdacht kunnen worden.

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Is post weggooien strafbaar?

Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is. ' Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving.

Hoe officiele klacht indienen?

U dient uw klacht in beginsel schriftelijk in bij het OM. Het is verstandig om in uw brief te vermelden over wie of over welke afdeling u klaagt. Beschrijft u verder precies wat er is gebeurd en wanneer. Voor een goede afhandeling van uw klacht heeft het OM uw naam, adres, telefoonnummer en handtekening nodig.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Als u een probleem heeft met een overheidsinstantie, dan kunt u een klacht indienen bij de overheidsorganisatie of de gemeente waarover u de klacht heeft. Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u de Nationale ombudsman inschakelen.

Wat kost een klacht?

Wat kost de Geschillencommissie

Een procedure bij de Geschillencommissie kost geld. Hoeveel dat is, hangt af van je klacht. Je betaalt gemiddeld tussen de €25 en €152,50. Dat is dus veel goedkoper dan een procedure via een rechter.

Adblock
detector