Wat is tracking nummer bpost?

Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.

Is Zendingsnummer hetzelfde als track en trace?

Als iemand een pakket stuurt, dan staat op het verzendbewijs een code. Dat is de zogenaamde Track & Trace-code, ook wel het zendingsnummer genoemd. Met deze code kunnen de verzender en ontvanger het pakket via internet volgen.

Waar staat de track en trace code?

Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan. Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters.

Hoe lang blijft track&trace beschikbaar bpost?

De volledige geschiedenis kan u 3 maanden lang in Track & Trace bekijken. Ze is nog 10 maanden beschikbaar bij onze klantendienst voor ze automatisch wordt verwijderd.

Waar blijft mijn pakket bpost?

U kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van uw pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dat tijdslot geleverd.

Hoeveel cijfers heeft een track en trace?

Alle barcodes van aangetekende post hebben een standaard formaat dat bestaat uit 13 tekens. Iedere barcode begint met twee letters, gevolgd door 9 cijfers, en eindigt met twee letters. Een voorbeeld van een correcte barcode is RS 123 456 789 NL.

Hoe werkt een track and trace?

Track & Trace is een dienst waarmee zowel ontvangers als verzenders hun pakket online kunnen volgen. Door een barcode en de postcode van de ontvanger in te vullen, ziet men direct waar het pakket zich bevindt. Meestal staat ook vermeld wanneer we het pakket verwachten te bezorgen bij de ontvanger.

Hoe volg je track en trace?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Hoe kan ik zien of mijn pakket is aangekomen?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Waarom kan ik mijn pakje niet volgen bpost?

In de meeste gevallen zal je je pakje nog niet meteen kunnen volgen via onze Track & Trace. Dit komt omdat het nog in voorbereiding is bij de afzender en dus nog niet aan bpost is overhandigd. Zodra de afzender je pakje aan bpost overhandigt, kan je het volgen.

Is mijn pakketje kwijt?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Waarom doet track en trace het niet?

Het kan 24 uur duren voordat een track & trace code geactiveerd wordt. Dit is afhankelijk van de snelheid van de betreffende vervoerder. Dit betekent dat de track & trace code waarschijnlijk nog niet geactiveerd is op het moment dat u deze ontvangt. Dit gebeurt vaak laat op de avond of de volgende ochtend.

Hoe werkt track en trace bpost?

Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig. Die gegevens staan op je verzendetiket of kreeg je via sms, e-mail, of het afgifte- of betalingsbewijs van het Postkantoor.

Wie is verantwoordelijk voor verloren pakket?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Hoe track je je pakketje?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Hoelang blijft een pakket bij bpost?

Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.

Wie is verantwoordelijk als pakketje niet aankomt?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Wat moet je doen als je pakket niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Hoelang is een tracking nummer?

Een trackingnummer is gemakkelijk te herkennen. Het begint altijd met 1Z en bestaat uit 25 tekens.

Hoe werkt tracking?

Een GPS tracker bestaat uit een module die via satellieten informatie kan verzenden. De informatie van de locatie wordt volledig automatisch verstuurd. De verzonden gegevens kunnen elders door een ontvanger worden opgehaald. Voor het bepalen van de juiste positie zijn minimaal vier soorten data nodig.

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Wat als je pakket niet aankomt bpost?

Ben jij de ontvanger en kan je jouw pakje nog steeds niet vinden, neem dan contact op met de afzender voor een oplossing. Enkel hij kan bij bpost een onderzoek starten en zorgen dat je alsnog je pakje ontvangt. Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via ons online formulier.

Wat als bpost je pakketje kwijtgeraakt?

Alleen de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending. Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.

Hoe ziet een Trackingnummer eruit?

Traceernummers kunnen alleen internationaal of traceerbaar zijn binnen het land van de afzender. Het trackingnummer in het formaat van de Universal Postal Union ziet eruit als RA123456789CN, waarbij de eerste 2 letters het type pakket zijn en de laatste 2 letters de code van het land van herkomst.

Adblock
detector