Wat is een goede missie en visie?

Je missie is het fundament van je organisatie, gaat over wie je in de kern bent en waar je voor staat (vandaag de dag). Een visie omschrijft waar je voor gaat richting de toekomst, je toekomstdroom.

Wat staat er in een goede missie?

Een missie definieert vanuit het NU het bestaansrecht en identiteit van de organisatie. Door middel van je missie geef je aan wie je bent, wat je doet en wat je wil bereiken. Je missie is tijdloos, maar wel toe te passen op dit moment. Een missie staat dus, in tegenstelling tot een visie, niet ter discussie.

Wat is een missie voorbeeld?

Voorbeelden van missies van grote bedrijven

Nike: ''Inspiratie en innovatie brengen naar elke atleet, overal ter wereld'' LinkedIn: ''Professionals over de hele wereld verbinden met elkaar'' Microsoft: ''Om het voor elke persoon en organisatie op de planeet mogelijk te maken om meer en beter te presteren''

Wat is een goede visie?

Een goede visie voldoet aan een aantal punten. Bijvoorbeeld: de visie is kort geformuleerd, simpel en begrijpbaar, gericht op jouw branche/bedrijf, helder en niet anders te interpreteren en vooral ook ambitieus. Een goede visie is essentieel voor een goede strategie.

Hoe verwoord je een visie?

Een visie verwoordt het ambitieuze doel. Welke kansen zien we op de markt? Wat maakt ons product uniek? Welke doelen willen we bereiken?

Hoe omschrijf je je missie?

Hoe maak je een missie?

  1. Beantwoord de vraag: waarom bestaat de onderneming?
  2. Schrijf op wie de ideale klanten zijn van jouw organisatie.
  3. Noteer wat voor beeld jij wilt creëren bij de stakeholders.
  4. Omschrijf waarom jouw product of dienst zo waardevol is.

Hoe een missie formuleren?

De missie van het bedrijf kan worden bepaald aan de hand van de volgende vragen:

  1. Wie zijn we en wat doen we?
  2. Wie zijn onze klanten?
  3. Wat betekent het bedrijf voor onze klanten?
  4. Wat zijn onze normen, waarden en overtuigingen?
  5. Wat zijn onze intenties en ambities?

Wat is jouw visie?

Een persoonlijke visie is het bewustzijn van wat echt belangrijk voor je is, vertaald in een concreet beeld van wat je wilt bereiken. Een persoonlijke visie komt van binnenuit, je kunt je er met hart en ziel voor inzetten. Vanuit die visie kun je dan kijken naar je sterke en zwakke punten. Wat moet je dan ontwikkelen?

Hoe beschrijf je je eigen visie?

Een persoonlijke visie kun je baseren op hoe je ideale zelf eruitziet. Dus dan heb je niet een visie van een ideaal bedrijf, maar hoe jij er idealiter uitziet, voelt, doet en leeft. In een persoonlijke visie ga je in op het ideaalbeeld met betrekking tot wat je kunt en hoopt, je optimisme en je kernidentiteit.

Wat is een sterke visie?

Een visie is sturend bij alle keuzes die je maakt als organisatie. Sterke merken onderscheiden zich doordat ze bij alles wat ze doen, alle keuzes maken vanuit hun visie. Het is duidelijk dat ze ergens voor staan. Een visie spreekt dus tot de verbeelding, geeft betekenis en herkenning.

Adblock
detector