Wat als je pakje niet aankomt?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Wat als pakket niet aankomt PostNL?

Na 2 bezorgdagen nog geen pakket? Dan kun je als afzender contact opnemen onderaan deze pagina. Onze chatbot helpt je verder bij vragen of klachten en kan je doorverbinden met een echte collega. Als het nodig is, starten we in sommige gevallen een onderzoek.

Wat gebeurt er als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Hoe vaak raken pakketjes kwijt?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Is mijn pakket verzekerd bij PostNL?

De inhoud is verzekerd tot maximaal € 5.500 bij verlies of beschadiging. Dit is afhankelijk van de waarde van de goederen in het pakket. Je pakket verzekerd versturen kan alleen via een PostNL-locatie.

Wie is aansprakelijk bij verzending?

Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.

Waar wordt je pakket bezorgd als je niet thuis bent?

Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je ziet in track & trace waar je pakket is. Ook krijg je een e-mail en vind je in de PostNL-app terug waar je pakket is afgeleverd.

Wat als DHL je pakket kwijt raakt?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?

Wie is er verantwoordelijk voor een pakket?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Wie is er verantwoordelijk voor de verzending pakket?

In de regel is de consument nooit verantwoordelijk voor de heenzending. Als webwinkelier heb je namelijk de verantwoordelijkheid dat het pakketje goed bij de consument aan komt. Raakt de bestelling onderweg toch beschadigd of kwijt, dan moet er door de webwinkelier een oplossing aangeboden worden aan de consument.

Wie is verantwoordelijk voor een vermist pakket?

Alleen als uw buren daadwerkelijk voor ontvangst hebben getekend, draagt u zelf als koper het risico vanaf het moment dat uw bestelling is bezorgd. Hebben uw buren niets getekend en is uw pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk.

Hoe vaak komt DHL aan de deur?

Onze DHL koerier komt normaal automatisch de volgende werkdag een tweede keer bij je langs. Stonden we al twee keer voor een gesloten deur, dan kan je je zending ophalen op een DHL vestiging. Volg daarvoor de instructies op de DHL kaart.

Kan ik een pakket verwachten?

Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket. Vul hieronder de barcode of 'niet-thuis code' en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Wie is aansprakelijk bij verlies pakket?

Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.

Wie draagt risico verzending?

De hoofdregel is dat het risico voor de koper is 'van de aflevering af' (art. 7:10 BW). Dit betekent doorgaans dat de verkoper het risico draagt tot aan het moment van bezorging, ofwel het moment dat de koper de zaak feitelijk in zijn bezit krijgt.

Hoe lang duurt een vermissing?

“Een vermissing loopt altijd door tot de diegene gevonden is. Dat kan een paar uur zijn, maar ook een langdurige vermissing zijn.” Van de veertigduizend personen die als vermist worden opgegeven, wordt zo'n tachtig procent daarvan binnen achtenveertig uur teruggevonden.

Waar blijft mijn pakket van DHL?

Dankzij track en trace weet je dag en nacht waar je DHL pakket is, en wanneer je 'm kunt verwachten. Het enige wat je nodig hebt is het zendingsnummer. Als je ook de postcode van de ontvanger invoert, worden de verzender en ontvanger zichtbaar en kun je de bezorgafspraak aanpassen.

Wat als DHL te laat is?

Vraag de verzender of de zending al is overgedragen aan DHL en zo nodig een onderzoek in te stellen. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je pakket voor een langere tijd niet in beweging is. In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender.

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Waar is mijn pakketje?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Hoe lang mag een bestelling duren?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.

Wie bellen bij vermissing?

Bel 112 (spoednummer) als er sprake is van een noodsituatie die onmiddellijke actie van de politie vereist. Bel 0900-8844 (algemene meldlijn) in de andere gevallen en vertel wat er aan de hand is.

Hoeveel vermissingen worden opgelost?

Hoeveel mensen raken er vermist? Ieder jaar raken 30.000 à 40.000 mensen vermist. Het overgrote merendeel van hen wordt binnen 48 uur gevonden of keert zelf huiswaarts. Zo'n 700 vermissingen per jaar zijn na drie weken nog niet opgelost en een kleiner deel wordt helemaal nooit opgelost.

Adblock
detector