Waarom is een nieuwsbrief belangrijk?

Met een nieuwsbrief kun je de content op je website extra onder de aandacht brengen. Klanten blijven op de hoogte en zien dat als een service met toegevoegde waarde. Met een nieuwsbrief kun je snel inspelen op de actualiteiten. Jij en jouw bedrijf blijven op het netvlies van de klant.

Wat levert een nieuwsbrief op?

Met een nieuwsbrief kun je pagina's of blogberichten op je website onder de aandacht brengen. Je kunt klanten op een laagdrempelige manier op de hoogte houden van ontwikkelingen binnen je bedrijf en nieuwe diensten en producten. Je kunt met een nieuwsbrief snel inspelen op actualiteiten en snel veel mensen bereiken.

Waar wordt een nieuwsbrief voor gebruikt?

Een nieuwsbrief is een handige marketingtool waarbij je een e-mail verstuurt met een bepaald onderwerp of thema dat relevant is voor de ontvanger. Met een nieuwsbrief kun je een band opbouwen met mensen die interesse hebben in jouw dienst of product. Door relevante content te sturen, leren ze jouw organisatie kennen.

Wat zijn kenmerken van een nieuwsbrief?

Een goede nieuwsbrief is overzichtelijk, gebruikersvriendelijk, aantrekkelijk en bevat geen taalfouten. Wettelijk gezien moet er een afmeldlink in de nieuwsbrief staan. De afmeldlink staat meestal ergens helemaal onderaan, zodat de boodschap eerst gelezen wordt.

Wat betekent een nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een regelmatige publicatie, over het algemeen rond een hoofdthema, waar al dan niet gratis op geabonneerd kan worden. Veel nieuwsbrieven worden uitgegeven door verenigingen of commerciële instellingen, zoals bedrijven, om informatie te verstrekken aan de leden of werknemers.

Hoe vaak moet je een nieuwsbrief sturen?

Verstuur elke maand een nieuwsbrief. Dit is de minimale frequentie. Het doel van een maandelijkse nieuwsbrief is vaak het informeren over de laatste ontwikkelingen in je bedrijf. Verstuur 1-2 keer per maand, als je iets aanbiedt op onregelmatige basis of seizoengebonden.

Is nieuwsbrief social media?

Bij sociale media denk je vast aan Twitter, Facebook en LinkedIn. Maar ook je website en e-mailnieuwsbrieven zijn sociale media. Het zijn allemaal online middelen om het contact met je klanten een boost te geven.

Hoe maak je een nieuwsbrief interessant?

Begin je nieuwsbrief zelf ook meteen met interessante onderwerpen of een interessant aanbod. Zo verleid je de ontvanger meer te willen lezen. Je kunt prikkelende kopteksten gebruiken. Zorg er in ieder geval voor dat de eerste alinea de aandacht van de lezer ook echt vasthoudt.

Wat betekent nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een regelmatige publicatie, over het algemeen rond een hoofdthema, waar al dan niet gratis op geabonneerd kan worden. Veel nieuwsbrieven worden uitgegeven door verenigingen of commerciële instellingen, zoals bedrijven, om informatie te verstrekken aan de leden of werknemers.

Wie mag je zonder toestemming een nieuwsbrief sturen?

De Telecommunicatiewet maakt het mogelijk om nieuwsbrieven naar bestaande klanten te sturen voor vergelijkbare producten of diensten. Voor deze groep klanten heb je met andere woorden geen toestemming nodig. Enkel moet je wel een opt-outmogelijkheid bieden. Die mogelijkheid moet je bij iedere nieuwsbrief opnieuw geven.

Hoeveel mensen melden zich aan voor een nieuwsbrief?

88% van de Nederlanders is ingeschreven op nieuwsbrieven

', zien we dat 88% van alle Nederlanders zich op minimaal één nieuwsbrief heeft ingeschreven. In 2018 was dat nog 82%. Overigens is er wel een duidelijk verschil waar te nemen als we inzoomen op de verschillende leeftijdscategorieën.

Hoe vaak een nieuwsbrief sturen?

Verstuur elke maand een nieuwsbrief. Dit is de minimale frequentie. Het doel van een maandelijkse nieuwsbrief is vaak het informeren over de laatste ontwikkelingen in je bedrijf. Verstuur 1-2 keer per maand, als je iets aanbiedt op onregelmatige basis of seizoengebonden.

Wat houd een nieuwsbrief in?

Een nieuwsbrief is een regelmatige online publicatie die wordt verstuurd naar lezers die zich hebben aangemeld. Het doel van een nieuwsbrief is om de lezers op een regelmatige basis te informeren over nieuwe ontwikkelingen en praktijkvoorbeelden van het WSP.

Waarom een interne nieuwsbrief?

Een interne nieuwsbrief zorgt voor verbinding. Met de organisatie en met elkaar. Goed geïnformeerde, enthousiaste en betrokken medewerkers zijn positiever, boeken betere resultaten en stralen die uit naar hun omgeving.

Adblock
detector