Waarom een interne nieuwsbrief?

Een interne nieuwsbrief zorgt voor verbinding. Met de organisatie en met elkaar. Goed geïnformeerde, enthousiaste en betrokken medewerkers zijn positiever, boeken betere resultaten en stralen die uit naar hun omgeving.

Waarom is een goede interne communicatie belangrijk?

Waarom is communicatie zo belangrijk? Simpel gezegd: interne communicatie helpt om je organisatie bij elkaar te brengen en houden. Het verbindt afdelingen en teams op de werkvloer en zorgt ervoor dat elke werknemer up-to-date is, op dezelfde golflengte zit, en op hoogte is van wat er in en met het bedrijf gebeurt.

Waarom is een nieuwsbrief belangrijk?

Een goede nieuwsbrief fungeert eigenlijk als een soort relatiemagazine. Bovendien kunnen nieuwsbrieven een rol spelen in het opbouwen en in stand houden van de relatie van de gebruikers met een website. Nieuwsbrieven worden telkens verspreid per e-mail en zijn een belangrijk onderdeel van e-mailmarketing.

Hoe belangrijk is communicatie binnen een bedrijf?

Goede interne communicatie zorgt voor meer verbondenheid en betrokkenheid binnen de organisatie. Dat bevordert het succes van externe communicatie. Om organisatiedoelstellingen te halen is het dus ontzettend belangrijk dat er een strategisch intern communicatieplan bestaat.

Hoe kun je interne communicatie verbeteren?

10 tips om de interne communicatie te verbeteren

  1. Intern communicatieplan opstellen. …
  2. Zorg ervoor dat verschillende teams en afdelingen met elkaar in contact komen. …
  3. Maak duidelijk wie verantwoordelijk is voor de interne communicatie. …
  4. Feedback is een echte must bij verbetering. …
  5. Blijf direct communiceren.

Wat is het doel van interne communicatie?

Het doel van interne communicatie is vooral: het verbinden van mensen met de organisatie. Het is het cement dat collega's en afdelingen bij elkaar houdt. Een onderzoek van Gallup wijst uit dat een goede medewerkersbetrokkenheid leidt tot een hogere productiviteit, hogere omzet en een lager personeelsverloop.

Waarom is interne communicatie belangrijk voor een organisatie?

Binnen een organisatie heeft goede interne communicatie positieve invloed op de medewerkersbetrokkenheid. En betrokken medewerkers zijn productiever, minder vaak ziek en blijven langer bij de organisatie werken.

Wat levert een nieuwsbrief op?

Met een nieuwsbrief kun je pagina's of blogberichten op je website onder de aandacht brengen. Je kunt klanten op een laagdrempelige manier op de hoogte houden van ontwikkelingen binnen je bedrijf en nieuwe diensten en producten. Je kunt met een nieuwsbrief snel inspelen op actualiteiten en snel veel mensen bereiken.

Hoe maak je een interne nieuwsbrief?

8 tips om interne nieuwsbrieven te sturen die jouw collega's zullen verslinden

  1. Start zoals altijd met wat jouw lezers het belangrijkst vinden.
  2. Geef context bij groei en doelstellingen.
  3. Kies een frequentie en stijl.
  4. Zet je mensen in de bloemetjes.
  5. Let op je taalgebruik.
  6. Maak het interactief.
  7. Deel interessante resources.

Waarom een intern communicatie plan?

Een intern communicatieplan biedt houvast in de activiteiten voor communicatieprofessionals. Het zorgt ervoor dat je als team een bijdrage kan leveren aan de corporate doelstellingen van een organisatie. Het zorgt ervoor dat je je niet te veel laat leiden door de waan van de dag.

Welke vijf punten zijn belangrijk bij goed communiceren?

Vijf aandachtspunten om de communicatie te verbeteren

  • Luisteren en waarnemen. Veel mensen denken dat luisteren alleen plaatsvindt via de oren, maar er is meer. …
  • Samenvatten en doorvragen. Wat mij betreft is luisteren dus veelomvattend en dat hoor je terug in de samenvatting. …
  • Bescheiden verzoeken. …
  • Wees jezelf. …
  • Zoek balans.

Wat doet interne communicatie?

Interne communicatie is het beschikbaar maken, doorgeven en ontvangen van informatie van medewerkers van een organisatie. 'Intern beginnen is extern winnen', is een belangrijke uitspraak in de communicatiewereld. Goede interne communicatie is een voorwaarde voor goede externe communicatie.

Wat zijn kenmerken van een nieuwsbrief?

Een goede nieuwsbrief is overzichtelijk, gebruikersvriendelijk, aantrekkelijk en bevat geen taalfouten. Wettelijk gezien moet er een afmeldlink in de nieuwsbrief staan. De afmeldlink staat meestal ergens helemaal onderaan, zodat de boodschap eerst gelezen wordt.

Wie mag je zonder toestemming een nieuwsbrief sturen?

De Telecommunicatiewet maakt het mogelijk om nieuwsbrieven naar bestaande klanten te sturen voor vergelijkbare producten of diensten. Voor deze groep klanten heb je met andere woorden geen toestemming nodig. Enkel moet je wel een opt-outmogelijkheid bieden. Die mogelijkheid moet je bij iedere nieuwsbrief opnieuw geven.

Wat is leuk om in een nieuwsbrief te zetten?

Wat zet je in een nieuwsbrief? 11 onderwerpen.

  • Toon nieuwe producten en diensten. …
  • Vertel waar je mee bezig bent. …
  • Vertel wat je hebt bereikt. …
  • Schrijf over ontwikkelingen in je sector. …
  • Haak in op de actualiteit. …
  • Zet je klant in de spotlights. …
  • Zet je medewerkers in de spotlight. …
  • Geef iets gratis weg.

Wat zijn de doelen van communicatie?

Communicatiedoelstellingen zijn — zoals de naam al zegt — doelstellingen voor communicatie-uitingen. Ze beschrijven het doel wat jij met jouw geplande acties wilt bereiken. Door deze vooraf te formuleren kan er uiteindelijk geëvalueerd worden of het gewenste doel bereikt is.

Hoe ziet een intern communicatieplan eruit?

Het interne communicatieplan bevat de doelstellingen, doelgroepen, activiteiten en planning van de interne communicatieafdeling in een bepaalde periode. Vaak wordt het plan aangevuld met een analyse van de huidige situatie, randvoorwaarden voor succes en de verwachte resultaten.

Wat zijn de zes gouden regels van communicatie?

Met deze 'gouden' regels voor gesprekken geef je sturing aan je conversaties. In de richting die jij wilt.

  1. Wees je eigen voorzitter. …
  2. Houd het bij jezelf. …
  3. Formuleer het uitgangspunt achter je vragen. …
  4. Storingen hebben voorrang. …
  5. Luister en laat merken dat je luistert. …
  6. Richt je tot degene over wie je spreekt.

Waaruit blijkt dat je communicatief vaardig bent?

Je kunt mondeling communicatief vaardig zijn; je bent bijvoorbeeld goed in presenteren of in het stellen van de noodzakelijke vragen. Je kunt ook schriftelijk communicatief vaardig zijn; je kunt dan bijvoorbeeld goed je ideeën op papier zetten en maakt weinig tot geen grammaticale- en/of spelfouten.

Wat is de beste dag voor een nieuwsbrief?

Wat is de perfecte dag en het beste tijdstip? Al drie jaar op rij is gebleken dat donderdag de populairste dag is om je nieuwsbrief te verzenden, maar ook de zaterdag wordt steeds populairder. Dit geldt zowel voor de B2B- als voor de B2C-sector.

Waarom een nieuwsbrief versturen?

Het versturen van een nieuwsbrief is een van de beste manieren om contact te onderhouden met jouw (potentiële) klanten. Met een goede nieuwsbrief kun je op een eenvoudige manier jouw producten en diensten onder de aandacht brengen en ben je top of mind bij je doelgroep.

Hoe maak je een goede interne nieuwsbrief?

8 tips om interne nieuwsbrieven te sturen die jouw collega's zullen verslinden

  1. Start zoals altijd met wat jouw lezers het belangrijkst vinden.
  2. Geef context bij groei en doelstellingen.
  3. Kies een frequentie en stijl.
  4. Zet je mensen in de bloemetjes.
  5. Let op je taalgebruik.
  6. Maak het interactief.
  7. Deel interessante resources.

Wat maakt een goede communicatie?

Kenmerken van een goede communicatie zijn: Je gebruikt heldere taal, afgestemd op de ontvanger (denk bijvoorbeeld aan het gebruik van jargon) Je formuleert in korte zinnen. Je staat niet alleen op 'zenden', maar schakelt over op ontvangen als de ander behoefte heeft om iets te zeggen of te vragen.

Hoe maak je een goede communicatie?

Goed communiceren

  1. Zeg duidelijk wat je denkt. Zorg dat wat je zegt, doet en voelt met elkaar in overeenstemming is. …
  2. Luister actief. Zorg dat je goed begrijpt wat de ander wil zeggen. …
  3. Doe moeite om te begrijpen hoe de ander zich voelt. …
  4. Neem een adempauze om je gedachten te ordenen.
  5. Uit je positief.

Hoe leer je goed te communiceren?

Hierbij enkele tips:

  1. Zeg duidelijk wat je denkt. Zorg dat wat je zegt, doet en voelt met elkaar in overeenstemming is. …
  2. Luister actief. Zorg dat je goed begrijpt wat de ander wil zeggen. …
  3. Doe moeite om te begrijpen hoe de ander zich voelt. …
  4. Neem een adempauze om je gedachten te ordenen.
  5. Uit je positief.
Adblock
detector