Waar is mijn PostNL pakket bezorgd?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Kan je zien waar PostNL rijd?

De PostNL-app laat op een kaart zien hoever de bezorger op zijn route vordert. Ook is te zien hoeveel bezorgadressen de bezorger nog te gaan heeft voor hij bij jou aanbelandt.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Wat moet je doen als je pakket niet ontvangen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Waar wordt je pakket bezorgd als je niet thuis bent?

Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je ziet in track & trace waar je pakket is. Ook krijg je een e-mail en vind je in de PostNL-app terug waar je pakket is afgeleverd.

Kan je PostNL volgen?

Track & trace is een handige manier om je zending met barcode online te volgen. Ook als verzender volg je jouw zending eenvoudig online of met de PostNL-app.

Hoe kun je zien waar de bezorger is?

Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen. Ook geeft de app aan hoeveel bestellingen de bezorger nog te gaan heeft, voordat jouw bezorging aan de beurt is. De app toonde al langer een schatting van de verwachte bezorgtijd.

Hoe weet je of je pakket kwijt is?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.

Hoe pakketje traceren?

Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)

  1. Zorg dat je de barcode van de zending bij de hand hebt. Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan.
  2. Vul de barcode in. …
  3. Vul de postcode van de ontvanger in.
  4. Klik op 'Zoeken'.

Wie is verantwoordelijk voor een vermist pakket?

Alleen als uw buren daadwerkelijk voor ontvangst hebben getekend, draagt u zelf als koper het risico vanaf het moment dat uw bestelling is bezorgd. Hebben uw buren niets getekend en is uw pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk.

Wie is verantwoordelijk voor het verliezen van een pakket?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Wat als je niet thuis bent als PostNL komt?

Niet thuis bij de bezorgpoging

Dan probeert de bezorger je pakje bij de buren te bezorgen. Lukt dit ook niet, dan laat de bezorger een kaartje met een 'nietthuis code' achter. Met deze code kun je zelf, via track & trace, zien op welk PostNL-punt in je buurt het pakje is afgeleverd.

Hoe lang blijft een pakket bij een PostNL locatie?

Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Hoe laat komt PostNL in mijn wijk?

Wanneer bezorgen PostNL, DHL Parcel, DPD en UPS?

Pakketbezorger Bezorging op werkdagen Bezorging op zaterdag
PostNL 08.30-21.30 08.30-18.00
DHL Parcel 11.00-21.00 09.00-13.00
DPD 08.30-18.00 08.30-18.00
UPS 09.00-19.00 09.00-19.00

Jun 4, 2020

Waar blijft onbezorgde post?

Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.

Hoe laat bezorgd PostNL in mijn buurt?

Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur. Hieronder vind je een overzicht van de bezorgdagen.

Hoe vaak raken pakketjes kwijt?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Wie betaald als pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Welke uren levert PostNL?

Uiteraard houden we zo veel mogelijk rekening met de ontvanger. Zo bezorgen we pakketten voor consumenten vaak 's avonds, en bij bedrijven zo veel mogelijk overdag. De bezorgdagen en -tijden van PostNL zijn maandag t/m zaterdag, van 8.00 tot 21.30 uur.

Is PostNL altijd op tijd?

Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur. Hieronder vind je een overzicht van de bezorgdagen.

Hoe laat wordt mijn brievenbuspost bezorgd?

Gepost op: Bezorgd op:
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd.

Waarom heb ik mijn post niet ontvangen?

Poststukken die je ziet in Mijn Post worden meestal bezorgd op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag). Soms duurt het iets langer, maar nooit meer dan vier bezorgdagen.

Hoe lang duurt bezorging pakket PostNL?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.

Adblock
detector