Kan ik een mail sturen naar PostNL?

Je kan chatten, bellen, een bericht sturen via Facebook of Twitter of een brief schrijven. Ook kan je kiezen om een reactie te krijgen per e-mail.

Hoe stuur ik een mail naar PostNL?

Stuur dan een e-mail naar info.adreswijzigingsservice@postnl.nl.

Waar kun je een klacht indienen tegen PostNL?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Waar is mijn pakket gebleven PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender?

Kan ik PostNL aanklagen?

Bent u de verzender van de brief of het pakket? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. Het postbedrijf moet uw klacht in behandeling nemen. U kunt bijvoorbeeld bellen met de klantenservice, een bericht sturen of het contactformulier invullen op de website.

Hoe herken ik mail van PostNL?

Phishing herkennen

  1. Eindigt het e-mailadres op @postnl.nl? …
  2. Nepberichten zijn meestal niet persoonlijk aan jou gericht. …
  3. Vaak staan er taalfouten in de nepberichten. …
  4. Afzenders van nepberichten hebben bijna altijd haast. …
  5. In nepberichten wordt vaak gevraagd naar je persoonsgegevens.

Wat is direct mail PostNL?

Wat is direct mail? Direct mail is geadresseerde post via de brievenbus. Dus: alles wat gepersonaliseerd op de deurmat van jouw doelgroep kan vallen. Denk hierbij aan een brief, flyer, kaart of informatiebrochure.

Hoe stuur je een klacht?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:

  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?

Hoe moet ik klacht indienen?

U dient uw klacht in beginsel schriftelijk in bij het OM. Het is verstandig om in uw brief te vermelden over wie of over welke afdeling u klaagt. Beschrijft u verder precies wat er is gebeurd en wanneer. Voor een goede afhandeling van uw klacht heeft het OM uw naam, adres, telefoonnummer en handtekening nodig.

Wat moet je doen als je pakket niet aankomt?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Wat te doen als pakket niet geleverd wordt?

Schrijf de verkoper een brief of e-mail waarin u om de levering vraagt. Zet daarin binnen welke tijd u het product wilt hebben. Hebt u het product daarna nog steeds niet ontvangen? Dan kun u de overeenkomst alsnog ontbinden.

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Hoe bel ik PostNL?

Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice. Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur. Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.

Welke valse mails zijn er in omloop?

Actuele valse e-mails

  • ABN AMRO.
  • AD.
  • Aegon.
  • AfterPay.
  • Air Miles.
  • Albert Heijn.
  • Algemene salarisadministratie.
  • Amazon.

Hoe betrouwbaar is PostNL?

Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.

Wat is het verschil tussen DHL en PostNL?

Het verschil tussen DHL en PostNL zit hem voornamelijk in de extra service en de opties. Bij PostNL is de extra service voor een groot deel bij de prijs inbegrepen. Bij DHL betaal je voor extra service en opties. Daarnaast heeft PostNL enkele services die DHL niet heeft, bijvoorbeeld aangetekend versturen.

Hoe schrijf ik een klachten mail?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:

  • Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  • Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  • Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  • Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  • Reageert de ander niet?

Hoe begin je een klacht mail?

Geachte heer/mevrouw, In de eerste alinea schrijf je een korte introductie van de klacht. In de tweede alinea geef je een heldere, beknopte omschrijving van je klacht.

Hoe schrijf je een klachten email?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:

  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?

Wat te doen als PostNL je pakket kwijt is?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Wie is aansprakelijk bij verlies pakket?

Als u via internet een bestelling heeft geplaatst is de webwinkel in principe verantwoordelijk voor het veilig aankomen van het pakket bij u. De webwinkel draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.

Wat zijn je rechten als pakket niet aankomt?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Wie is verantwoordelijk voor een verstuurd pakket?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Hoe vaak raken pakketjes kwijt?

Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel.

Adblock
detector