Hoe maak je een kantoor gezellig?

Kies voor verse bloemen, vaste planten of bijvoorbeeld een moswand. Naast werkplekken moeten er in een kantoorpand ook ruimtes zijn voor ontspanning. Een informele ruimte zoals een kantine, lounge of koffiecorner leent zich uitermate goed voor een sfeervolle, gezellige inrichting.

Hoe kan je je bureau leuker maken?

Laat je inspireren!

  1. Hang planken boven je bureau. …
  2. Zorg voor voldoende opbergruimte. …
  3. Hou ook je lades georganiseerd. …
  4. Voorzie dozen en bakjes voor kleine spullen. …
  5. Zet een pennenbakje op je bureau. …
  6. Hang een prikbord omhoog. …
  7. Zorg voor een persoonlijke toets. …
  8. Zet een mooie plant of bos bloemen neer.

Wat heeft een goed kantoor nodig?

Comfortabele werkplek

  • Fijne tafel of bureau met voldoende werkruimte.
  • Lekker zittende stoel.
  • Goede lichtbron.
  • Prullenbak en/of papierbak.
  • 3 tijdschriftcassettes voor je werkarchief, met 'Doen', 'Lezen' en 'Bewaren' er op.
  • Evt. computer, printer (incl. reserve-inktpatronen)
  • Telefoon of mobiel.

Hoe klein kantoor inrichten?

Klein kantoor inrichten? Zo doe je dat

  1. Een klein maar fijn kantoor. Het kan! …
  2. Zorg voor voldoende daglicht. …
  3. Ga voor weinig kleur. …
  4. Een klein kantoor inrichten doe je met goede verlichting. …
  5. Kies voor een multifunctioneel interieur. …
  6. Hulp nodig bij een klein kantoor inrichten?

Hoe maak je je huis gezellig?

6 tips om je huiskamer gezellig te maken

  1. Haal de natuur in huis. Wat is er gezelliger dan verse bloemen op tafel? …
  2. Koop sfeerverlichting. Ook met de verlichting in huis kun je de boel wat gezelliger maken. …
  3. Gooi kussens op de bank. …
  4. Leg een vloerkleed neer. …
  5. Mix verschillende materialen. …
  6. Geef een persoonlijke touch.

Hoe krijg je weer plezier in je werk?

Hieronder vind je een aantal praktische tips die je kunt gebruiken om jouw werk leuker te maken.

  1. Zorg dat je een concreet doel hebt voor de dag. …
  2. Daag jezelf uit. …
  3. Richt je op je collega's. …
  4. Onderneem iets binnen het bedrijf. …
  5. Gebruik je werk als een persoonlijke ontwikkeling playground. …
  6. Ga op tijd naar bed.

Wat maakt het werk leuk?

Werkplezier kun je ook vinden in de dingen naast je werkzaamheden, zoals: de sfeer. die ene collega die altijd grapjes maakt. dat lekkere kopje koffie aan het begin van de dag.

Wat doet iemand op kantoor?

Algemeen kantoormedewerker

Ze beheren de receptie, voeren telefoongesprekken met klanten en ontvangen gasten. Ook stellen ze rapporten op voor andere afdelingen, passen personeelsgegevens aan, en doen een stukje boekhouding. Daarmee zijn ze de absolute spin in het web in de kantoorwereld.

Wat maakt een fijne werkplek?

Zorg bijvoorbeeld voor een goede ergonomische bureaustoel of een verstelbaar bureau. Daarnaast verhogen bijvoorbeeld ook simpele accessoires zoals een voetensteun of ergonomisch toetsenbord het comfort op je werkplek. Zo zit je niet alleen lekkerder, maar werk je ook nog eens een stuk comfortabeler.

Hoe richt je je kantoor in?

Probeer het zelf maar eens!

  1. Grote ramen zorgen voor meer ruimte.
  2. Glazen wanden zorgen voor een open blik.
  3. Grote meubelen houden je kantoor overzichtelijk.
  4. Ga voor wit! En zorg zo voor meer licht en ruimte.
  5. Ga voor groen met een kantoorplant.

Wat kost inrichting kantoor?

Gemiddeld kost het tussen de 900 en 1500 euro om een werkplek van één medewerker op een verantwoorde en ergonomische wijze in te richten. Reken maar mee: een ergonomische bureaustoel kost u al gauw tussen de 250 en 500 euro, afhankelijk van uw specifieke wensen.

Hoe creëer je sfeer?

Met deze 6 tips creëer je een fijne, warme sfeer.

  1. Ga voor warm kleurenpalet. Een 'veilige' kleurkeuze is één van de meest voorkomende fouten bij het inrichten van de woonkamer. …
  2. Haal ronde vormen in huis. …
  3. Zorg voor harmonie. …
  4. De juiste lamp in de woonkamer. …
  5. Maak het gezellig met accessoires. …
  6. Stop niet alles weg achter deuren.

Wat is bohemian stijl?

De bohemian woonstijl is een interieur waarbij je veel kleuren kunt combineren of het juist naturel kunt houden en met prints, veel planten en natuurlijke materialen. Deze stijl geeft je soms het gevoel dat je op vakantie of in het buitenland bent, want er worden ook vaak oosterse invloeden toegevoegd.

Hoe weet je of je baas je mag?

7 onopvallende signalen

  1. Je krijgt niet vaak complimentjes. …
  2. Je krijgt zowel positieve feedback als kritiek. …
  3. Jouw mening telt. …
  4. Je krijgt meer verantwoordelijkheid. …
  5. Je bent de hulplijn. …
  6. Je begeleidt nieuwkomers en collega's op kantoor. …
  7. Je baas is geïnteresseerd in hoe je je voelt op het werk.

Hoe merk je dat je je werk niet leuk vind?

Zes signalen dat jij je werk niet meer leuk vindt

  1. Met tegenzin naar je werk. …
  2. Je stelt werkzaamheden uit. …
  3. Werken voelt als een sleur. …
  4. Je voelt je niet thuis op je werk. …
  5. Je kunt niet met je leidinggevende opschieten. …
  6. Je ervaart veel stress.

Hoe blijf je gemotiveerd om te werken?

Hoe blijf je effectief en gemotiveerd bij het thuiswerken?

  • Bouw je eigen kantoor. …
  • Doe net alsof je naar je werk gaat. …
  • Stel realistische doelen. …
  • Communiceer goed. …
  • Maak het werken plezierig. …
  • Neem bewuste pauzes. …
  • Maak goede afspraken thuis. …
  • Neem bewuste pauzes.

Hoe krijg ik energie van mijn werk?

Bevlogenheid creëer je door een juiste balans te vinden tussen de taken die bij je functie horen en de zaken in je werk die jou energie geven. Denk bijvoorbeeld aan steun en gezelligheid van collega's, de vrijheid om zelf te bepalen hoe je je werk invult en de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen.

Hoe meer bewegen op kantoor?

Bewegen achter je bureau

  • Staand of bewegend werken. 'Zittend' is al lang niet meer de enige manier om achter een computer te werken. …
  • Workouts achter het bureau. …
  • Persoonlijk contact met collega's. …
  • Drinken halen. …
  • Prullenbak. …
  • Traplopen. …
  • Bewegen op kantoor app. …
  • Walk & talk.

Hoe kun je medewerkers aan je binden?

  • Bied goede arbeidsvoorwaarden. Medewerkers binden en boeien begint natuurlijk met goede primaire arbeidsvoorwaarden. …
  • Overweeg creatieve secundaire arbeidsvoorwaarden. …
  • Zorg voor een goede thuiswerkplek. …
  • Bied om- of bijscholing. …
  • Houd medewerkers fit. …
  • Zorg voor structuur. …
  • Werk medewerkers goed in. …
  • Focus extra op werkplezier.

Hoe creëer je een fijne werkomgeving?

Zo creëer je een fijne werkomgeving

  1. Bied ruimte voor eigenheid. Mensen vinden het belangrijk dat ze hun eigenheid kwijt kunnen op hun werkplek. …
  2. Zorg voor een comfortabele werkplek. …
  3. Stimuleer het bewegen. …
  4. Zorg voor een goed binnenklimaat. …
  5. Ga erover in gesprek met de medewerkers.

Hoe creeer je een fijne werkomgeving?

Kijk bijvoorbeeld naar maatschappelijke projecten op het gebied van milieu, duurzaamheid of sociaal ondernemen. Kies een doel, maak een plan en ga aan de slag. Laat je medewerkers hun steentje bijdragen. Werken voor 'een goed doel' geeft een goed gevoel.

Hoe laat op kantoor?

Kantoortijden zijn op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 9:00 uur en 17:00 uur. De lunchpauze vindt meestal plaats tussen 12:00 uur en 13:00 uur. Bij veel bedrijven is er daarnaast in de ochtend en middag tijd voor een gezamenlijke koffiepauze. Kantoortijden gelden niet op nationale feestdagen.

Hoe richt je een kantoor in?

Probeer het zelf maar eens!

  1. Grote ramen zorgen voor meer ruimte.
  2. Glazen wanden zorgen voor een open blik.
  3. Grote meubelen houden je kantoor overzichtelijk.
  4. Ga voor wit! En zorg zo voor meer licht en ruimte.
  5. Ga voor groen met een kantoorplant.

Hoeveel personen per kantoor?

Enkele normen waar je aan moet voldoen zijn: Tenminste 4 vierkante meter per persoon; 1 vierkante meter voor een beeldscherm (plat);

Het minimum aantal vierkante meters per persoon volgens de NEN normen.

Aantal personen Aantal vierkante meters
1 7
2 14
3 21
4 28

Hoe creëer je een positieve werksfeer?

Ontdek 7 tips voor een betere werksfeer.

  1. Communiceer open. Wees open en eerlijk tegenover medewerkers en collega's om conflicten te vermijden. …
  2. Stel heldere doelen op. …
  3. Motiveer elkaar. …
  4. Durf om hulp te vragen. …
  5. Praat over de werksfeer. …
  6. Plan externe activiteiten. …
  7. Leer elkaar kennen en respecteren.
Adblock
detector