Hoe kan ik zien waar mijn pakketje is?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Hoe pakketje traceren?

Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)

  1. Zorg dat je de barcode van de zending bij de hand hebt. Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan.
  2. Vul de barcode in. …
  3. Vul de postcode van de ontvanger in.
  4. Klik op 'Zoeken'.

Hoe kun je zien waar de bezorger is?

Gebruikers van de PostNL-app kunnen vanaf nu in de avonduren de locatie van de pakketbezorger volgen. Ook geeft de app aan hoeveel bestellingen de bezorger nog te gaan heeft, voordat jouw bezorging aan de beurt is. De app toonde al langer een schatting van de verwachte bezorgtijd.

Kan je PostNL live volgen?

Gebruikers kunnen in de Android-app van PostNL sinds kort de locatie van hun pakket volgen. De functie is beschikbaar bij avond- en spoedbezorgingen.

Wat te doen als pakket kwijt is?

Pakket verstuurd

  1. Track & trace-code bewaren. Bewaar de track & trace-code. …
  2. Neem contact op met de postbezorger. De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. …
  3. Stap naar de Geschillencommissie. Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post.

Wie is er verantwoordelijk als een pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Wie is verantwoordelijk voor verloren pakket?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Waar blijft onbezorgde post?

Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.

Hoe laat komt pakket PostNL?

Wanneer bezorgen PostNL, DHL Parcel, DPD en UPS?

Pakketbezorger Bezorging op werkdagen Bezorging op zaterdag
PostNL 08.30-21.30 08.30-18.00
DHL Parcel 11.00-21.00 09.00-13.00
DPD 08.30-18.00 08.30-18.00
UPS 09.00-19.00 09.00-19.00

Jun 4, 2020

Hoe laat komt de post vandaag?

Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.

Wie is verantwoordelijk als pakketje niet aankomt?

De verkoper is verplicht om uw bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.

Hoe lang blijft mijn pakket liggen?

Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post— of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.

Wat zijn je rechten als pakket niet aankomt?

Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk. Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt.

Wie betaald als pakket niet aankomt?

Het antwoord is in feite heel eenvoudig: de winkelier is verantwoordelijk en is verplicht om jou de aankoopprijs terug te betalen. Ook als de fout bij het bezorgbedrijf ligt of je buren het pakketje achterhouden.

Wie is aansprakelijk bij verzending?

Als verkoper ben je in principe altijd verantwoordelijke voor de verzending. Je mag deze verantwoordelijkheid niet verleggen naar de klant door bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden te vermelden dat het risico van de eventuele schade tijdens verzending voor risico van de klant is.

Wat als DHL pakket kwijt is?

Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?

Is PostNL altijd op tijd?

Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur. Hieronder vind je een overzicht van de bezorgdagen.

Hoe laat wordt mijn brievenbuspost bezorgd?

Gepost op: Bezorgd op:
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

Waarom duurt het zo lang bij PostNL?

Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur).

Hoe lang duurt het bezorgen van een pakket?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.

Hoe snel wordt een pakket bezorgd?

De tijden waarop pakketjes bezorgd worden + Track&Trace

Pakketbezorger Bezorging op werkdagen Bezorging op zaterdag
PostNL 08.30 – 21.30 uur 08.30 – 18.00 uur
DHL Parcel 11.00 – 21.00 uur 09.00 – 13.00 uur
DPD 08.30 – 18.00 uur 08.30 – 18.00 uur

Feb 20, 2020

Wat te doen als je pakket kwijt is?

Pakket verstuurd

  1. Track & trace-code bewaren. Bewaar de track & trace-code. …
  2. Neem contact op met de postbezorger. De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. …
  3. Stap naar de Geschillencommissie. Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post.

Waarom staat er bezorgd maar niet ontvangen?

Goede kans dat de zending bij de buren is bezorgd. Dit doen we altijd als we een pakket niet bij je thuis kunnen bezorgen. De zending kan natuurlijk ook in ontvangst zijn genomen door een huisgenoot. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd.

Adblock
detector