Hoe kan ik PostNL bereiken?

Op de website www.postnl.nl kun je alle informatie vinden over de klantenservice. Het telefoonnummer van de PostNL klantenservice is 088-8686868. Dit nummer is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9:00 tot 19:00 uur. Ook via WhatsApp kun je PostNL bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 19:00 uur.

Waar is mijn pakket gebleven PostNL?

Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender?

Is PostNL zakelijk telefonisch bereikbaar?

De beste oplossing voor je zakelijke post? Wij denken graag met je mee. Bel ons op 088 – 868 68 68. We zijn bereikbaar van ma t/m vrij van 8.00 tot 19.00 uur.

Wat moet je doen als je pakketje niet is aangekomen?

Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.

Waar kan ik klagen over PostNL?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Wat te doen als PostNL je pakket kwijt is?

Pakket verstuurd

  1. Track & trace-code bewaren. Bewaar de track & trace-code. …
  2. Neem contact op met de postbezorger. De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. …
  3. Stap naar de Geschillencommissie. Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post.

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd.

Hoeveel kost PostNL bellen?

Of heeft u andere vragen over de diensten van PostNL? Neem dan gratis telefonisch contact op via het telefoonnummer 088 – 22 55 555.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Wat te doen als PostNL pakket kwijt is?

Pakket verstuurd

  1. Track & trace-code bewaren. Bewaar de track & trace-code. …
  2. Neem contact op met de postbezorger. De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. …
  3. Stap naar de Geschillencommissie. Ga na of de bezorger is aangesloten bij de Geschillencommissie Post.

Wat als PostNL je pakket kwijt raakt?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Wie is verantwoordelijk bij zoekraken pakket?

Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.

Waar is mijn brief PostNL?

Weten welke post onderweg is? Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken.

Is PostNL betrouwbaar?

Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.

Wat kost bellen met PostNL?

U kunt om verschillende redenen bellen met PostNL (0 cent p/m). Bent u bijvoorbeeld benieuwd wat het kost om ene brief of pakketje te verzenden?

Wat als post niet bezorgd kan worden?

Als we een pakket niet kunnen bezorgen, dan komt het op een speciale afdeling terecht. Daar gaan we aan de slag en proberen we erachter te komen wie de afzender en/of geadresseerde is. Gevonden? Dan bezorgen we het pakket alsnog.

Kan je PostNL mailen?

Je kan chatten, bellen, een bericht sturen via Facebook of Twitter of een brief schrijven. Ook kan je kiezen om een reactie te krijgen per e-mail.

Wat als PostNL pakket kwijt is?

Neem contact op met de postbezorger

De postbezorger begint een onderzoek naar het verdwenen pakket. Levert dit niets op, dien dan een klacht in bij de bezorgdienst.

Waar is mijn pakketje?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Hoe pakketje traceren?

Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)

  1. Zorg dat je de barcode van de zending bij de hand hebt. Je vindt die code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de online winkel waar je een aankoop hebt gedaan.
  2. Vul de barcode in. …
  3. Vul de postcode van de ontvanger in.
  4. Klik op 'Zoeken'.

Hoe weet ik waar mijn pakje is?

Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.

Waarom werd mijn pakje niet volgens mijn voorkeur geleverd?

De postbode probeert steeds eerst je pakje in je brievenbus te leveren, ook bij rechtstreekse levering in een Afhaalpunt. Tip: Kijk Track & Trace na of de leveringsvoorkeuren voor je pakje van toepassing zijn. Je veilige plaats was niet veilig genoeg, niet toegankelijk en/of niet droog genoeg.

Waar is mijn levering?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Adblock
detector