Hoe kan ik een klacht indienen bij de post?

Een klacht indienen kan je ook online via onze klachtenformulieren. Voor sommige diensten (bv. bpaid, de Verhuisdienst, Track & Trace) kan je ons ook via chat contacteren. Je vindt deze contactoptie rechtsonder terug op deze pagina's.

Waar kan ik een klacht indienen over de postbezorging?

Klacht indienen als ontvanger post

En heeft u die niet of te laat ontvangen? Vraag de verzender dan om een klacht in te dienen bij het postbedrijf. U kunt ook zelf een klacht indienen bij het postbedrijf. Hiervoor kunt u gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als ontvanger op Consuwijzer.nl.

Kan ik een mail sturen naar bpost?

Een e-mail sturen naar bpost is ook geen optie meer, maar daar heeft Van Mierlo een verklaring voor: "We weten uit het verleden dat klanten vaak mails versturen die onvolledig zijn. Op die manier kan je mensen ook moeilijk verder helpen."

Wat te doen als brief niet aankomt?

Het postbedrijf moet uw klacht in behandeling nemen. U kunt bijvoorbeeld bellen met de klantenservice, een bericht sturen of het contactformulier invullen op de website. Lost het postbedrijf het probleem niet op? Schrijf dan een brief of e-mail naar het postbedrijf.

Wat als bpost je pakketje kwijtgeraakt?

Alleen de afzender kan een klacht indienen voor een verloren pakje omdat de afzender bpost betaalt voor de verzending. Ben jij de afzender, contacteer dan onze klantendienst. Dit doe je best via het online formulier onderaan deze pagina. Zo kan je ons meteen alle nodige informatie bezorgen om een onderzoek te starten.

Hoe kan ik klacht neerleggen?

Wanneer u het slachtoffer bent geworden van een misdrijf, dan kunt u het best klacht indienen bij een politiedienst. Dat kan bij de politiedienst van uw eigen gemeente, maar ook in de gemeente waar het misdrijf gepleegd werd. Een politieambtenaar zal uw klacht noteren in een proces-verbaal.

Wie is verantwoordelijk voor het niet ontvangen van post?

In artikel 29 van de Postwet 2009 is expliciet opgenomen dat PostNL niet aansprakelijk is voor kwijtgeraakte poststukken en/of pakketten, tenzij de post of het pakket aangetekend of verzekerd is verstuurd.

Hoe moet ik mail sturen?

Een e-mail schrijven

  1. Ga op je computer naar Gmail.
  2. Klik linksboven op Opstellen .
  3. Voeg ontvangers toe aan het veld Aan. Je kunt ontvangers ook toevoegen: In de velden Cc en Bcc. …
  4. Voeg een onderwerp toe.
  5. Schrijf je bericht.
  6. Klik onderaan de pagina op Verzenden.

Waarom kan ik geen mail sturen?

Oorzaak: Uw internetprovider of netwerk heeft een firewall die verbindingen met de server voor uitgaande e-mail (SMTP) van uw e-mailservice blokkeert. Oplossing: Kijk of uw internetprovider of netwerkbeheerder een alternatieve SMTP-server biedt die u voor uw POP- of IMAP-account kunt gebruiken.

Waar is mijn brief?

Met Mijn Post in de PostNL-app weet je 's ochtends vroeg al welke post er die dag in jouw brievenbus ligt. Je ontvangt een melding als er post onderweg is. Maar dat niet alleen; je kunt zelfs de post al bekijken. Handig als je op vakantie bent, of gewoon nieuwsgierig!

Waar blijft mijn pakket bpost?

U kan via Track & Trace en de My bpost app steeds de status van uw pakje volgen. Het aangegeven tijdslot is een indicatie, 95% van de pakjes wordt binnen dat tijdslot geleverd.

Hoe lang blijft een pakketje bij de bpost liggen?

Je pakje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een Afhaalpunt en 5 kalenderdagen in een Pakjesautomaat. Nadien wordt het teruggezonden naar de afzender.

Wat kost een klacht indienen?

Wat kost de Geschillencommissie

Een procedure bij de Geschillencommissie kost geld. Hoeveel dat is, hangt af van je klacht. Je betaalt gemiddeld tussen de €25 en €152,50. Dat is dus veel goedkoper dan een procedure via een rechter.

Wat is het verschil tussen een aangifte en een klacht?

Van ernstige misdrijven moet u aangifte doen bij de politie. Bij andere strafbare feiten bepaalt u zelf of u aangifte doet. Bent u slachtoffer van een klachtdelict, dan kan de verdachte alleen vervolgd worden als u aangifte doet.

Hoeveel procent van de post komt niet aan?

Zie ook. Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt.

Hoe schrijf je een nette email?

Tips

  1. Houd je brief beknopt en wijd niet teveel uit.
  2. Vermijd hevige emoties in je beschrijving (bijvoorbeeld in het geval van een klacht of motivatie).
  3. Wees concreet en verwijs naar duidelijke gebeurtenissen waarbij je datum en plaats noemt.
  4. Beschrijf helder wat je wilt en wat je van de geadresseerde verwacht.

Wat doen als iemand niet reageert op mail?

Geef de persoon de tijd om te reageren. Reageert die niet? Dan kun je de persoon nogmaals een reminder sturen, met exact dezelfde tekst. Wanneer de persoon reageert dan geeft die meestal zelf wel aan waarom die niet eerder heeft gereageerd op jouw mail.

Hoe moet je een mail sturen?

Een e-mail schrijven

  1. Ga op je computer naar Gmail.
  2. Klik linksboven op Opstellen .
  3. Voeg ontvangers toe aan het veld Aan. Je kunt ontvangers ook toevoegen: In de velden Cc en Bcc. …
  4. Voeg een onderwerp toe.
  5. Schrijf je bericht.
  6. Klik onderaan de pagina op Verzenden.

Wat is de server van mijn mail?

Klik in Outlook op Bestand. Ga vervolgens naar Accountinstellingen > Accountinstellingen. Dubbelklik op het tabblad E-mail op het account dat je wilt koppelen aan HubSpot. Onder Serverinformatie zie je de namen van je inkomende e-mailserver (IMAP) en uitgaande e-mailserver (SMTP).

Waar blijft onbezorgde post?

Wat gebeurt er met onbestelbare post? Brieven of pakketten die we niet kunnen bezorgen, komen terecht op de afdeling Onbestelbare Stukken in Den Haag. Wij mogen van de rechter de brief of het pakket openen om de bestemming of de herkomst ervan te achterhalen. Lukt dit niet, dan wordt de brief of het pakket vernietigd.

Waarom komt mijn pakket niet?

Controleer de status van je pakket

Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender. Ben jij de afzender? Je vindt de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt wanneer je jouw pakket afgeeft op een PostNL-punt.

Waar is mijn pakket gebleven?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Waar blijft mijn post pakket?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Waar ligt mijn pakket bpost?

Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.

Hoe stuur je een klacht?

Zorg dat alle belangrijke zaken in de brief staan:

  1. Geef kort, maar precies aan waar de brief over gaat.
  2. Omschrijf uw klacht of uw mening over het conflict.
  3. Maak duidelijk wat u eist van de ander en binnen hoeveel tijd.
  4. Voeg bewijzen toe als u die heeft.
  5. Reageert de ander niet?
Adblock
detector